YUKARI ÇIK

Kaç Kişi Online

5 Haziran 2017 Pazartesi

Black Mirror İlk Bölüm Analizi


Black mirror izlemeye başladım. Çünkü neden eksik kalsın ki. İlk bölüm fena değilmiş hem. İzlemeye devam edeceğim mutlaka. Verilmek istenen mesaj da iyi zaten. Teknolojinin bizi nasıl esir aldığı. Her bölüm farklı oyuncular farklı konu ama mesaj aynı olacakmış. İlk bölümde o mesajı aldım almasına da biraz boşluklar vardı sanki. Gözden kaçmayacak ama pek mühim de olmayan boşluklar. O yüzden bende ilk bölüm için kendi çapımda biraz analiz yapayım dedim. Elbette spoiler içeriyor olacak. İzlemeyenler ve izlemek isteyenler daha sonra şey yapsınlar. Sonra vay efendim tadı kaçtı niye böyle oldu falan demesinler. Hahaha.

İlk sezon ilk bölüm diğerlerine göre biraz farklıymış galiba. Mesela daha gerçekçiymiş. Zira black mirror distopik bilim kurgu hikayelerini anlatan bir dizi olarak tanıtılıyor. Bir de diğer bölümlerle ilgili bazı görsellere de denk gelince ben de bu düşünceye katıldım. İzlemeye devam ettikçe öyle olup olmadığını anlarım artık. Şimdi gelelim ilk bölümde işlenen olaya ve benim gereksiz yorumuma.

İngiltere başbakanına haber geliyor. Prenses kaçırıldı çabuk koş gel diye. Kaçıran şahıs/şahıslar bir video çekmiş. Prensesin eli kolu bağlı ve ağlaya ağlaya bir metni okumaya zorlanıyor. İstenen şey şu. Başbakan bir domuzla cinsel ilişkiye girecek. Bunu da canlı yayında yapacak. Yoksa prenses ölür. Bu talebe ilişkin teknik talimatlar da veriliyor videoda. Ve youtubeye yükleniyor video. İzleyen izleyene tabii. Dokuz dakikada elli binden fazla kişi izlemiş videoyu. Twitterda da trend topic oluyor. Hızla yayılıyor işte. Günümüzdeki klasik süreç. Aklıma ayakkabı kutusu konuşmaları geldi hemen. Neyse şey etmiyim şimdi onu ben.

Başbakan videoyu izliyor ve şaka sanıyor önce. Böyle istek mi olur yapamam diyor. İşin ciddi olduğunu anlayınca da halkın nabzını ölçüyorlar. İlk başta çoğunluk başbakanın talebi yerine getirmesini istemiyor. Yetkililer de videonun yüklendiği yeri tespit etmeye çalışıyor hemen ki başbakan kafaları yemesin. Zar zor bir yer buluyorlar en sonunda. Oraya ekip gönderiliyor falan. Sonuç fıs. Bir yandan başbakanın eşi de adamı darlayıp duruyor ne olacak bu halimiz diye. Habire atılan tweetlere yapılan yorumlara bakıp duruyor kadıncağız.

Sonra başbakanın yardımcısı olduğunu düşündüğüm kadın yedek planım var benim diyor. Başbakana çaktırmadan diğer yetkili kişilerle planı ayarlıyorlar. Bir aktör domuzla cinsel ilişkiye girecek ve onun kafasına da başbakanın kafası montajlanacak. Yedek plana bak be. Kimsenin aklına gelmezdi. Hahaha. Sonra bu plan da ellerinde patlıyor. İşte burası çok saçma. Domuzla ilişkiye girecek olan aktör stüdyoya getirilirken biri fotoğrafını çekiyor tweetliyor. Gizli gizli de değil şak diye çekiyor fotoğrafı. Görevliler falan da engel olmuyor o an. Sonrasında da bir şey yapmıyorlar. Kaçıranlar da durumu öğreniyolar ve prensesin parmağını kesip yolluyorlar. Talimatlara uyun aktör falan kullanmak yok diyorlar.

Başbakanın kulağına gidiyor tüm bu olanlar. Mecbur domuz sana kaldı diyorlar. Prensesin parmağı gitti halk fikir değiştirdi. Onu kurtarman lazım yoksa bittin sen ahbap diyorlar. Hemen gerekli hazırlıklar yapılıyor artık zaman dolmak üzere. Başbakan gidiyor talimatı yerine getiriyor. Herkes izliyor bunu. Sonra haber geliyor prenses yaşıyor ve serbest bırakılmış. Parmağı da yerinde. Gönderilen parmak bir adama aitmiş. Bak yaaa koskoca ingiltere yani herhangi bir adamın parmağını prenses parmağı sanabiliyor. Dna testi falan da hak getire tabii. Anlamadığım şey bir kadın parmağı üstelik bir prenses parmağı ile bir adam parmağı daha ilk bakışta ayırt edilemez mi yahu. Parmak da yaşlı bir ustaya ait yani.

Heh bi de prensesin başbakan canlı yayına çıkmadan yarım saat önce serbest bırakıldığı öğreniliyor. Bir polis buluyor köprünün ortasında. E niye haber vermiyosun lanet herif. Peki kaçıran şahıs niye talimat yerine getirilmeden prensesi bırakıyor? Buna da şöyle açıklık getiriliyor. Zaten herkes çoktan tv önündeki yerini aldı. Amaç başbakana yönelik değil yani. Tüm ingiltere aynı anda işini gücünü bırakmış tv başına geçmiş böyle boktan bir şeyi izliyor. Herkes ıy iğrenç falan diyor gene de kıpardamadan izliyorlar. Durum ne kadar vahim onu gösteriyor işte.

Olaylardan bir yıl sonrasını gösteriyorlar en son. Her şey güzel. prenses hamile. Başbakan tekrar aday olmuş ve daha fazla oyla seçilmiş. Karısıyla da arası iyi etkinliklere katılıp gülüp eğleniyorlar kameralara karşı. Sonra eve geliyorlar. Kadın değişiyor birden. Suratı asık şekilde hemen odasına çekiliyor. Araları o olaydan beri hiç mi hiç iyi olmamış yani. Ama iyiymiş gibi yansıtılıyor. Dışarıdan bakınca her şey güllük gülistanlık peki ya özel hayatımız? Hepimiz güzel rol yapıyoruz kabul edelim. Dünyanın kendisi koca bir tiyatro.

67 yorum:

  1. Merhaba! :)

    Uzunca bir zaman sonra yeni bir paylaşım görünce merakla tıkladım ama ilk paragrafın sonunda bırakmak durumunda kaldım. Belli mi olur, belki diziyi izlemeye başlarım :)

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba epeydir yoktum ortalıkta biliyorum :) İzlemelisin bence sana da güzel günler :)

      Sil
  2. Black Mirror bi harika. En kısa zamanda buradaki bölümü izlemelisin. Yazı altında izleme linki bıraktım.

    Ayrıca tüm bölümlere giden linklere şuradan ulaşabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu diziye bayılmıştım efsane :D

    YanıtlaSil
  4. Tatilde izleyecem merak ettim :)

    YanıtlaSil
  5. İzleyeceğim bir diziydi tekrar hatırlamak iyi oldu. Spoiler benim için önemli değil, nasıl olsa izleyene kadar unuturum. Bu tür dizilerde mantık aramamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen mantık aramamak lazım da illaki göze batıyor işte :)

      Sil
  6. ilk bölümü izleyip uzun süre etkisinden kurtulamamıştık :) tekrar hatırladım ve diğer bölümleri merak ettim bir şans daha vermeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ilk bölümden sonra niye devam etmediniz ki :)

      Sil
  7. westworlda benzer sanmıştım ama klasik bir gerilim filmi gibiymiş bu bu şekilde çok film var teknoloji bizi esir aldı diyen ya da hayatını/hayat kurtarmak için her şey göze alınır mı diye sorgulayan en son Lucifer isimli dizinin bir bölümü bile bu konudaydı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Westworld gibisi olamaz ki bence. Bayıla bayıla izlediğim bir diziydi. Tadı hala damağımda vallahi. Konu çok sıradışı değil tabii ama ele alınması çok çok önemli bir konu :)

      Sil
  8. Naz tam dicektim ki artık dizi izlemiyorum yorumlar fena halde izlemelisin diyor. Off.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye öyle bir karar almıştınız ki zaten :)

      Sil
    2. Çünkü izlerken dünyayla bağlantılarımı koparıp cılkını çıkarıyorum.
      Ben artık burdayım NAz.
      http://nilsgirls.blogspot.com.tr/

      Sil
    3. Arada o bağların kopması da gerekmez mi :)

      Sil
  9. Seveni oldukça fazla...
    Not ettim hemen ;)

    YanıtlaSil
  10. Aaa bende bir bakim buna ;)

    YanıtlaSil
  11. Netflix'te görünce merak etmiştim ama iyi ki, anlatmışsın Naz'cığım, yok bana göre değilmiş, hayvanları aşırı seviyorum bakamam böyle bir şeye. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkıntı yok o konuda izleyebilirsiniz rahatlıkla. Sadece düşünce olarak rahatsız edebilir sizi :)

      Sil
  12. Sahi, bir aydır yoktun, hoşgeldinnnnn:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum artık tatilim başladı buralardayım :)

      Sil
  13. Okullar tatile girdiği için dizilere başlayacağım, merak ettiğim bir diziydi iyice meraklandım. Emeğinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman başka öneriler de vereyim. Westworld, stranger things, lie to me :)

      Sil
  14. Ben de diziye yeni başladım. ilk bölüm için olayları başbakanın planladığı için mi karısı ile arası açılıyor? Çünkü olaylardan sonra oy oranları atıyor. (Başbakanla ile ilgili bu tarz yorum okudum, google da ilk sayfada bu blog vardı.d ) Yoksa Kasap adam yaşadığı toplumun ne kadar iğrenç olduğunu son kez test edip intihar kararı için kendisine sağlam bir kanıt mı göstermiş oluyor? Çünkü bir kişi bile sokakta olsa prenses ortada kalmayacaktı.


    Bir de hiç kimse telefondan canlı yayın takip edemiyor gibi herkes kafelere barlara dolmuş. Sokakta illa birileri olmalıydı. Tabii ki dizi herşeyin altını doldurmak zorunda değil, vermek istediği mesaj var ve bunu başarılı bir şekilde verebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle bir yorum okumuştum ama bence olayları başbakanın planlaması biraz uçuk bir durum olurdu. Yani oy için yapılacak en son şeydir herhalde bu. Öte yandan intihar eden o adam tüm bu olayları nasıl planlayıp yerine getirmiş olabilir ki tek başına. Blogumun ilk sayfada çıkmasına çok sevindim şimdi. Hani şey gibi düşün bunu çok önemli bir maç var işte kafede mi izlersin telefondan mı izlersin. Öteki bölümlerde bizi neler bekliyor bakalım :)

      Sil
    2. Çok iyi ya, herkese cevap yazıyorsun :) Teşekkürler
      Diğer bölümler için ayrı ayrı başlıkar açarsan tutar bence...

      Bu arada güzel blog, kolay gelsin

      Sil
    3. Ne demek ben teşekkür ederim asıl yorumun için :) Her bölüm için yapamam belki ama içimde yazma isteği uyandıran bölümler olursa mutlaka yazarım sağolasın :)

      Sil
  15. Son zamanlarda izlediğim en etkileyici diziydi. Şiddetle kalan bölümleri izlemeni tavsiye ediyorum. Her birinden sonra -vaaay beeee dedirtiyor. Yeni bölümleri heyecanla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seve seve uyacağım bir tavsiye :) Benim son zamanlar izlediğim en etkileyici dizi westworld eğer izlemediyseniz benden size bir tavsiye olsun bu da :)

      Sil
  16. çok güzel bir dizi gerçekten, ben ilk bölümü konusu biraz sinir bozucu olduğundan atlamıştım ama:)) diğer bölümler de süper.. sevgileR:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemediniz mi yani ilk bölümü :) Diğer bölümler çok daha iyidir herhalde dimi benden de sevgiler :)

      Sil
  17. Merak ettim yazın izlenecekler diye bir liste yapıyorum ekledim bile

    YanıtlaSil
  18. Diziyi, bölümlerin birbirinden bağımsız olması nedeniyle rahat izlediğimi hatırlıyorum. Bazı diziler bağımlılık yapıyor günde 3 bölüm falan izletiyor :)
    Konuları orjinaldi. Azıcıkta sarsiciydi. İzlerken sıkılmadım. Tavsiye eder miyim? Ederim :)
    Okul bitti mi Naz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet rahat izleniyor gerçekten. Bitti yaz tatiline girdim pazar gününden itibaren :)

      Sil
  19. İyiymiş, ben de izlerim belki ...
    Bu aralar filimlerle bozmuş durumdayım da.
    Emeğine sağlık bu arada çok güldüm,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film seçmek zor geliyor bana hep diziler daha rahat sanki :) Ben de teşekkür ederim :)

      Sil
  20. Hoş geldin tekrar Naz, gözümüz bloglarda kaldı :D İlk bölümünü ben de izlemiştim, devamını izlemedim galiba ya da birkaç bölüm daha izlemiş olabilirim :D -Hatırlayamadı :D- Sınavların bitti mi? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum tatilde buralardayım bıktırana kadar :) İzleseydin hatırlardın bence kesin. Hıı bitti sınavlar işte pazarki aöf sondu senin de bitti galiba dimi :)

      Sil
    2. Maalesef ki bitemediler :D Tatilim henüz başlayamadı :/

      Sil
    3. Aa genelde aynı zamanlarda biterdi bizim sınavlar ya :)

      Sil
  21. Gerçekten mükemmel bir dizi bence :)) ilk bölüm baya rahatsız ediciydi. Aslında her bölümü biraz rahatsız ediyor ve insanı düşünmeye itiyor ama ilk bölüm daha somut olduğundan çok daha kötü :)) diğer bölümleri de izle kesinlikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ilk bölüm öyleymiş sadece diğerleri çok daha farklı :) İkinci sezona geçtim :)

      Sil
  22. Ben bu dizinin ilk bölümünü izlemiştim uzun zaman oldu.Devam edeceğim inşaallah.İlginç bir konusu var.Distopya,bilim kurgu hayranıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitirdim ben çoktan :) Her bölümünü sevemesem de kesinlikle harcanılan zamana değer bir dizi :)

      Sil
  23. Başlamak istediğim bir diziydi. Blue Whale oyununa falan benziyor denmişti. Önerir misin izleyeyim mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bitireli çok oldu kesinlikle tavsiye ediyorum ama ruhen biraz şişiriyor çok arka arkaya izleme :)

      Sil
  24. Adam neden intihar ediyor Peki ?

    YanıtlaSil
  25. Kasap Adam neden Intihar ediyor o zmn ? Onu anlamadim🤷🏻‍♂️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asap adam yaşadığı toplumun ne kadar iğrenç olduğunu son kez test edip intihar kararı için kendisine sağlam bir kanıt mı göstermiş oluyor? demiş biri

      Sil
    2. aynen hani bir de işin içinde domuz var ya kasaplıkla yakın ilişkili falan :)

      Sil
  26. yorumlar harika

    YanıtlaSil
  27. özellikle artisti kasap sanma yorumu süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar bölümden sonra ilkinin ayrıntılarını unuttum :D

      Sil
  28. fikirlerin ne kadar kutsal oldugu göz önüne seriliyor

    YanıtlaSil
  29. Çok etkilenniştim ilk bölümden. Bayağ kötü etkiledi beni. İzleyemedim sonraki bölümlerini..

    Bu arada bloğunu deeptone'da keşfettim bana da beklerim ;)

    Mermaid'den çokca sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Benim merak ettiğim bir şey var. Başbakan iyi biri mi bilmiyorum bunu sırf prensesin hayatını kurtarmak için mi kendi oyları için mi yoksa ailesi için mi yaptı bilmiyorum ama karısıyla arası neden kötü oluyor orayı anlamadım zaten başkan iğrenç bir durumun içine giriyor isteyerek yapmıyor yani neden karısı onunla konuşmuyor anlamadım?

    YanıtlaSil