YUKARI ÇIK

Kaç Kişi Online

18 Haziran 2017 Pazar

Altını Çizdiklerim: KafkaOkur 17.Sayı


❝Bir defter al kendine. Küçük bir defter, cebe sığacak büyüklükte. Herkes yazar olmak zorunda değil ama herkes yazmak zorunda. Kin biriktirip yarına bugünün rezaletini aktarmak için değil. Bugünün gürültüsünden kaçmak için değil. Dünü aklına kazıyıp durmak için de değil. Devam ettiğini kendine göstermek için yaz. Devam edeceğini yaz o deftere. Çünkü ceylanlar, balıklar ve yırtılan tomurcuklar bu bilgiyle devam ettiriyor dünyayı. Onlardan geri kalma.

Yaz şimdi büyük harflerle. Devam!
Ağır ağır insan olacaksın.
Yazdıkça daha çok.
Önce bir defter al kendine.❞
❝Hırkamın tüylenmiş noktası senden bahseder
Hatıralar demlenir eski kilimlerin püskülünde❞

❝Biliyorum oysa
En hoş kokuları saklar göğüslerin
Yağmur değdiğinde topraklarına❞

❝Yaşamak ile var olmak arasında kocaman bir boşluk var. Çoğumuz orada debeleniyoruz. Dünyanın mecburiyetleriyle başa çıkmaya çalıştıkça; yavaşlıyoruz, azalıyoruz.❞

❝Fallar açıyorum. Fallar kapatıyorum. Hep yollar, dik yokuşlar görüyorum. En sonunda bir yerlere gitmekten yoruluyor, yokuş aşağı kendimi bırakıyorum. Darmadağın yuvarlanıyorum.❞

❝Hayat, tıpkı bir deniz gibi sığ yerlerinde pislik, derin yerlerinde duruluk barındırıyordu. Bu yüzden açılmaktan korkmamalıydı insan, açılmalı ve bulmalıydı saflığı.❞

❝Rahatsız etmeden, usul usul yokluğu dinliyorum şimdi. Tok bir ses bu, biraz yeşilliğin karanlığına benziyor rengi ama umrumda bile değil.❞

❝Yağan ufacık bir damlayla okyanusların arasında ne fark var? Bence bir fark yok. Üzerimize okyanus yağıyor. Batan küçük gemiyi hissedebiliyorum. Çığlıklarını duyuyorum kaybolmak üzere olan her bir hayatın. Üzerimize çığlıklar yağıyor. Kavanozlara doldurmak mümkün olsa yağmurun sesini, raflarımda çeşit çeşit kavanozlar sıralanırdı. Onun yerine yağmurun kendisini saklıyorum kavanozlarımda. Belki bir gün benden başka biri çıkar içindeki gizli hikayeleri duyacak.❞

30 yorum:

  1. Bakla atan, fal bakan allı güllü çingeneler de terapisttirler bir anlamda. İyi bir kısmet mi arıyorsun, bir yerden miras mı düşecek ve zengin mi olacaksın. Başına talih kuşu mu konacak; çingene kadını söyler bunları yüzüne bakarak. Seni çözüverir gözgöze geldiğinizde bir bakışta. Bazen ürkütür seni; karabasanlar, dik yokuşlar, darmandağın olursun seni dik yokuşlardan bıraktığında. Bir beşlik, bir beşlik daha. Gelsin papeller ve maniler falcı kadının koynuna. Birden değşir kaderin; bir bakmışsın beyazatlı karşında. At bir beşlik daha!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek de güzel bir yorum olmuş teşekkürler :)

      Sil
  2. Özellikle yazmak konusundaki alıntıların çoook etkileyici.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel cümleler seçmişsin Naz'cığım, çok beğendim. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. Kafkaokur'un bu sayısını almadım, bunun bir nedeni hiç Toptaş okumamış olmam, diğeri de sanırım artık dergi okurken sıkılıyorum. :/ Alıntıları çok sevdim ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayraçlar cezbetti beni yoksa almayabilirdim bu sayıyı :)

      Sil
  5. dergi de çok okuyabildiğim bir şey değil benim , ha alınınca kaçırmam da işte :D

    YanıtlaSil
  6. Güzel yazı olmuş ama sitenizin tasarımını degiştirirseniz bence daha çok kişiye hitap edebilirsiniz.

    Buradan daha iyi bir blogger teması indirebilirsiniz

    YanıtlaSil
  7. kafkaokur da severim senin yazdıklarını daaaa defter tutmayı daaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Her şey işte o defterle başlıyor; ne olursa oluyor sonrasında. iflah olmuyor insan artık. :)

    YanıtlaSil
  9. paylaştığınız için teşekkürler, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. Naz çok iyi geldi, ne güzel derlemişsin :)

    YanıtlaSil
  11. Mutlaka bir defterim de vardır benim :) Bolca yazarım,notlar alırım :)

    YanıtlaSil
  12. Bir zamanlar ben de yazıyordum, sonra altını çizdiklerimin fotosunu koymaya başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha pratik ama yazarken aklımda kalışını seviyorum daha bi özümsüyorum böyle :)

      Sil
  13. Ah o küçük defterden bende de var hep notlar alirim 😊

    YanıtlaSil
  14. alıntıların ne kadar güzel.. bir defteri olmalı insanın hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, defter çok önemli bir ayrıntı :)

      Sil
  15. İyi ki okumuşsun. İnşallah, benim de aklımda kalır; bu cümleler:
    "Devam ettiğini kendine göstermek için yaz. Devam edeceğini yaz o deftere. "

    YanıtlaSil