YUKARI ÇIK

Kaç Kişi Online

5 Şubat 2016 Cuma

Sıradaki Yağmur Size Gelsin


Bardaktan boşanırcasına yağıyordu yağmur. Yine onun yapamadığını yapıyordu, içini döküyordu bugün. Ona da içini dökme çağrısında bulunuyordu en dostane haliyle. Bu çağrıyı asla duyamayacak olanlar şemsiyelerini çoktan açmışlardı. Şemsiyesizlerse sağa sola kaçışıp bir yerlere sığınmakla meşgullerdi. O ise yağmurun hızına inat ağır ağır yürüyordu. Gidecek yeri de koşturacak hali de yoktu zaten.

Hem her şeye geç kalmış birinin yağmur yüzünden acele etmesi biraz garip kaçardı. Gerçi şuanki hali de pek normal karşılanmıyordu etraftakilerce. Deli diyorlardı kesin ona. Ama kendine onların gözünden bakmayacaktı bu sefer. Biraz da kendi bildiğini yapmalıydı. Mutlu olmak için bazen deli de olmak lazımdı. Şu anda ıslanmak istiyorsa ıslanmalıydı. Yüzüne çarpan yağmur damlalarını hissetmeliydi tek tek. Caddenin ortasında durdu. Kafasını gökyüzüne kaldırdı. En son ne zaman bakmıştı böyle gökyüzüne? Hatırlayamadı. Belki de ilk karşılaşmalarıydı. Öyleyse bu karşılaşmanın hakkını vermeliydi. Gözlerini kapadı. Kollarını iki yana açtı. O baş belası zırhını da attı bir kenara. Yıllardır boşuna taşıyıp yormuştu zaten kendini. Her seferinde mağlup olmuş, bir kere bile zaferin tadına bakamamıştı. İnsanlarla arasına ördüğü duvarlar yetmezmiş gibi bir de zırh kuşanmıştı korkak. Ona çiçekle gelene bile kurşunla gitmişti. Ve şimdi kendi dünyasına sığamaz hale gelmişti. Neyse ki zırhsızdı artık. Damlalar içine yağabilirdi. Kendisinin bile farkında olmadığı derinliklere ulaşırdı belki bazıları. Yüreğinin en derinlerine mesela. Bu yüzden onlara karşı misafirperver ve cömert olmalıydı. Damlalardan af dileyerek kafasını eğip ayakkabılarına baktı. Bir çırpıda kurtuldu onlardan. Artık ayakları da özgürdü. Dilediğince ıslanabilirlerdi. Elini gömleğinin düğmesine götürdü. Ondan da kurtulmalıydı. Hemen çıkarıp attı yere. Sıra pantolonuna gelmişti. Kemerini açarken bir sallantı hissetti. Deprem oluyordu sanki. Gözleri karardı. Elinde kemeriyle beraber yere yığıldı. Evet, deprem olmuştu. Dünyası başına yıkılmıştı. O nefret ettiği dünyası sonunda yıkılmıştı. Artık hiç olmadığı kadar huzurluydu. Hatta o kapkaranlık yıkıntıda bir ışık bile görüyordu kendince. Belki de yağmur durmuştu ve güneş açmıştı onun yeni dünyasında. Birazdan gökkuşağını da görebilirdi. Çok heyecanlanmıştı. Becerebildiği kadar gülümsemeye çalıştı merhaba dedikten sonra. Merhaba yeni dünyam merhaba.


32 yorum:

  1. :) Yağmur sonrası gökkuşağının büyülü dünyasında yenilenerek al baştan başlamak...

    YanıtlaSil
  2. Nasıl bir başlık atmışsın loştum geldim. Bana da beklerim

    YanıtlaSil
  3. Bazen deliliği göze almak lazım yağmurun, yağmurların altında şiddetle ıslanmak lazım bazen gökkuşağını görebilmek için...
    Ps: Ben bu yazıyı okurken yağmur yağmakta buralara... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazdığımda da yağıyordu zaten o şekilde çıktı yazı :)

      Sil
  4. Yağmur yağarken rahatlarim ben. Bir çay demleyip perdeyi açıp izlemek güzel olur. Ama hafif yagiyorsa altında gezeceksin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bahar aylarında yağınca enfes oluyor. Çay, kahve yanına da kitap :)

      Sil
  5. Yağmuru ben de çok severim. Bana temizliği arınmışlığı çağrıştırır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bazen sevmiyorum yağmuru. Sonra uzun süre görmeyince de özlüyorum :)

      Sil
  6. Gülme Naz! Dedim ki hikayenin sonunda pantolon kemerinin demir tokasına yıldırım düştü. Sonra öbür dünya ile tanıştı... Bugün şiddetli rüzgar, soğuk ve yağmurla arkadaşlık ettiğimden başkaca bir yorum istesem de yapamazdım, mazur gör.:)
    Bir arkadaşın bloğunda rastladığım bir yorum beni dusundurmustu: Hikaye yazarken merak duygusunu sonuna kadar ayakta tutmalısınız. Hikayende bu özelliği gördüğümü ve beğendiğimi söylemek isterim. Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha ben daha gülme kelimesini görür görmez gülmeye başladım. Açıkçası hikayeyi soyut bir şekilde sonuçlandırdım istediğiniz anlamı çıkartabilin diye. Kesinlikle merak önemli ama pek dikkat etmedim buna desem yeridir. Beğendiğinize çok sevindim sizin beğeniniz benim için çok önemli. Benden de sevgiler :)

      Sil
  7. Yağmur yağıyormuş gibi hissettim :)) Benim en sevdiğim yağmur, ben evimde kuru ve sıcakken olan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hissettiysen ne güzel en azından okurken de olsa ıslanmış oldun :)

      Sil
  8. Yağmur doğanın mucizelerinden biri. Keyif veriyor, pislikleri temizliyor...Sonrasındaki güneş ise muhteşem..

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı olmuş bugün yağmurluydu. İyi geldi bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim iyi geldiyse ne güzel :)

      Sil
  10. Blog ismi de , yazı başlığı da girdap gibi çekti içine beni. İyi de yapmış. Harika bir yazı okumuş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevindirdin beni :)

      Sil
  11. bu güzel yazıyı okumak bana iyi geldi :)

    YanıtlaSil
  12. ne güzel yaaa ıslanasım geldi şimdi yağsın da görelim gidip ıslancam hayata yeniden başlıcam :)

    YanıtlaSil
  13. nerede yağmur ben orada buraya da yağsa, bloğunu takipdeyim :)

    YanıtlaSil
  14. ah yaa yağmur olsun , hep yağmur olsun :D

    YanıtlaSil
  15. bu yazının başlığı ne güzel bir roman veya film ismi olur yaaa tekrarlıyom hep içimden kendi kendisimeee, sıradaki yağmur sana gelsin, diyeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki kitabının ismi bu olsun o zaman :)

      Sil
  16. Merhabalar.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerken, selam ve saygılarımı sunarım. Bir sonraki yağmur, ya da sıradaki yağmura talip olmak gerçekten çok güzel bir duygu. İnsanın iç dünyasında oluşan duygu ve düşünceleri kaleme alarak paylaşmak biraz cesaret ister. Sizi kutlarım. Çok güzeldi. Bir sonraki yağmur, önce çok arzu edenlere gelsin.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Beğenmiş olmanıza sevindim. Dediğiniz gibi olsun en çok arzu edene gelsin. Sevgiler :)

      Sil