YUKARI ÇIK

Kaç Kişi Online

17 Ocak 2018 Çarşamba

2017de Neler Okudum?


2018 geldi. Ben de geldim şimdi. Kesin bir dönüş değil bu ama ara ara sizleri yoklamayı düşünmüyor da değilim. Paylaştıklarınızı, değerli yorumlarınızı ve ilk göz ağrım olan bu blogumu özlüyorum çünkü. İlk göz ağrısı diyorum evet. Yeni bir blog açtım da ben. Bir sene kadar önce. Orada daha aktifim. Yalan yok. Ama o blog sadece bana özel. Tam bir günlük yani. Öyle olmasını istedim. Rahatlamak için. Sadece dökmek için içimi. Ötesinden berisinden başka bir ses duymak istemedim. Kendi kendime takılıyorum ve memnunum. Ama burayı unutmamın sebebi o değil. Günlük hayatın telaşından içerik üretmeye vakit bulamamak diyelim o sebebe biz. Çünkü her ne kadar içimden geldiği gibi yazsam da biraz titizleniyorum. Yazdıklarımı okumak için vakit ayıran sizlere layık olabilme kaygısı işte. Az veya çok okuyucusu olan herkesin böyle bir kaygısı olduğunu düşünüyorum. Yanlış mıyım? 

Yeni bir yıla girmişken geçmiş yılın şöyle bir değerlendirmesini yapayım diye düşündüm. Hazır buralara da uğramışken. Dikkat edenler olmuştur belki. 2017'nin ilk ayından beri okuduklarımın kaydını tutuyorum blogun sağ yanında. Hiç sektirmeden her ay yazdım. Bu sene için de aynısını yapmayı düşünüyorum. Hedefimi de büyütüyorum. 2017'de 25 kitap okudum. 2018 için ise hedef 30. Gözüme biraz az gibi gelse de yine de fena değil sanki bu sonuçlar. Ülkemizin okuma oranları ortada sonuçta...

2018'nin kaydına başlamadan önce 2017'de okuduklarımı bu yazıda paylaşmak istiyorum. Hem tuttuğum kaydı kaybetmiş olmam. Hem de size birkaç kitap önermiş olurum. Tavsiye olanları farklı renklendiriyorum. Elinize geçerse fırsat vermeniz gerektiğini düşündüğüm ve bu yirmi beş kitabın içinde en severek okuduğum kitaplar onlar. Aralarında okumuş olduklarınız varsa yorumlarda küçük kritikler yapabiliriz. Peki sizler bu yıl neler okudunuz? Önerilerinize açığım. Yollayın gelsin.

2017DE OKUNANLAR

1*Bridget Jones'un Günlüğü - H. Fielding (Ocak)
2*Maraz - Hande Altaylı (Ocak)
3*Yolculuk Nereye Hemşerim? - G. Birsel (Ocak)
4*Her Gün - David Levithan (Ocak)
5*Aile Çay Bahçesi - Yekta Kopan (Şubat)
6*Yaşlı Adam ve Deniz - E. Hemingway (Şubat)
7*Çavdar Tarlasında Çocuklar - Salinger (Şubat)
8*Uyku - Haruki Murakami (Mart)
9*Sandık Lekesi - Sema Kaygusuz (Nisan)
10*Tehlikeli Oyunlar - Oğuz Atay (Mayıs)
11*Momo - Michael Ende (Haziran)
12*Macbeth - Shakespeare (Haziran)
13*Kan Kardeşler - Willy Russell (Haziran)
14*Belki Bir Gün Uçarız - Aylin Balboa (Haziran)
15*Deliduman - Emrah Serbes (Haziran)
16*Tek İsim & Tek Kader - J.G. ve D.L. (Temmuz)
17*Franny ve Zooey - Salinger (Temmuz)
18*Dövüş Kulübü - Chuck Palahniuk (Ağustos)
19*Kral 8.Henry - Shakespeare (Ağustos)
20*Ölüm Sessiz Geldi - Agatha Christie (Ağustos)
21*Korkuyu Beklerken - Oğuz Atay (Ağustos)
22*Kuzular Diyarı - Üstün Dökmen (Eylül)
23*Hayatın Anlamı - Schopenhauer (Ekim)
24*Zaman Çarkı - Ken Grimwood (Kasım) 
25*Şizofreni Müzesi - Levent Mete (Aralık)

41 yorum:

  1. Hoşgeldin Naz'cığım, yeni bloğun olduğunu bilmiyordum hayırlı, uğurlu olsun, orada daha mutluysan, daha keyif alıyorsan sorun yok:)))Çok güzel kitaplar okumuşsun, ben maalesef sokak hayvanları yüzünden kitap alamıyorum yine de dayanamayıp Bin Muhteşem Güneş'i aldım sadece.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ne zaman buraya geri dönüp yeni bir paylaşımda bulunsam ilk sizin güzel yorumlarınızı görüyorum ne mutlu bana :) Bin muhteşem güneşi tam da şu an okuyorum :)

      Sil
  2. Sahi senin listenden sadece İhtiyar Balıkçı ve Deniz ile Makbet'i okudum. Uzun yıllar oldu okuyalı, tabii ikinciyi daha sevmiştim e ne de olsa Şekspir:)))İlkinde adamın azmine hayran kalmış ama hayvan severliğim yüzünden çok da kızmıştım ne oldu sanki zavallıyı yakaladı da...köpek balıklarına yem oldu zavallı...:( bir de güya kedisi filan olan bir adam bu Hemingway...:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekspir sevilmez mi hiç dimi :) Biraz fazla azimli okurken çatladım :)

      Sil
  3. Ne güzel kitap dolu bir yıl olmuş 😊

    YanıtlaSil
  4. Selam Naz :) İyi bir yıl olsun öncelikle sonra fotoğraf çok hoş öperim seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba teşekkürler umarım senin için de iyi bir yıl olmuştur :)

      Sil
  5. Güzel bir okuma yılı olmuş :)
    Güzel kitaplar seçmişsin
    Diğer bloğunuda takip etmek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer blog tamamen kapalı dışarıya maalesef :)

      Sil
  6. Arada sırada uğra buralara yazılarını okumak nasip olsun bize de. Yeni yıl daha da güzel olur umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seve seve :) Zaten özleyip dönmek durumunda kalıyorum :)

      Sil
  7. Güzel kitaplar okumuşsunuz. Yeni yılda da keyifli okumalar dilerim size.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler keyifli keyifsiz okuduk bir şeyler 2019a az kaldı :)

      Sil
  8. Yeni blogundan haberim yoktu, ne güzel içini dökmek çok rahatlıyor insanı :)
    Muhteşem kitap listen için de tebrik ederim, inşallah ben de bu yıl en azından senin listenin yarısı kadar okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bahsetmeyi bile düşünmüyordum aslında ama söyleyiverdim :) Okursunuz bence hatta okumuşsunuzdur şimdiye :)

      Sil
  9. Çavdar Tarlasında Çocuklar başucu kitabım diyebilirim öyle seviyorum. şu günlerde Holden'ı çok özlüyorum sanırım yeniden başlıycam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar :) Çok rahatlatıcı bir kitap benim için :)

      Sil
  10. Yeniden hoşgeldin, seni buralarda görmek güzel...
    Yeni blogun da hayırlı olsun ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler tekrar geldim geç de olsa :)

      Sil
  11. Ay bazında liste tutmak mantıklıymış. Bu sene bende deneyeyim bakalım ne çıkacak ortaya:) Yeni kitap önerilerini bekliyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi ayların verimli olup olmadığını görebiliyorsun ona göre ayarlıyorsun kendini falan :)

      Sil
  12. ay aman da kim dönmüş blogunaaaa :) o kedili fotoyu sen mi çektin yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidip gidip geliyorum :) Yok yaa nerdeee :)

      Sil
  13. Süper kitaplar okumuşsun canım, bu yaz okuduğum sevdiğim kitaplardan birisi; Bir psikiyatristin gizli defteri olmuştu tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski ama beğenilen bir kitap elime geçerse okuyacağım kesin :)

      Sil
  14. Yeni blogun hayırlı olsun blogcan ama buraya da uğramayı unutma :)) Okumak istediklerimi okumuşsun, Tehlikeli Oyunlar ve Zaman Çarkı uzun zamandır merak ettiğim kitaplardan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler geldim sayılır online olacağım biraz buralarda :)

      Sil
  15. İçlerinden sadece Yaşlı Adam ve Deniz'i okumuşum. Oğuz Atay ve Sema Kaygusuz okumak istediğim yazarlardan. Momo ve Murakami'nin Uyku'su da okumak istediklerimden. Umarım hedefine ulaşır ve verimli okumalar yaparsın. 😊 Sevgiyle kal... 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumalısın onları hiç pişman olmazsın :)

      Sil
  16. Merhabaa :)
    Korkuyu Beklerken en sevdiğim kitaplardan biri. Genel olarak listende okuduğum kitaplar ve yazarlar var, umarım yeni yılda da istediğin kitapları okuyabilirsiin :) Yeni blogun hayırlı olsun :)
    Bir de, fotoğraftaki ne güzel kedi ya, fotoğrafı sen mi çektin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Fotoğraf alıntı maalesef ya keşke öyle tatlı bir kedim olsaydı da evet ben çektim diyebilseydim :) Teşekkür ediyorum güzel dilekler için :)

      Sil
  17. skam. en sevdiklerimden. noora benim de favorim olarak kaldı hep. her sezon farklı biri var. evet şaşırtıcı tabii. baksan yaa skam sevdiysen şu ikisini de kaçırmaa :) skins/13 reasons why. ikisi de çokzeeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 13rw izlemiştim ilk sezonu da yeni sezona bakmayı düşünmüyorum deep :)

      Sil
  18. Ne güzel hiç fena değil okuduğun kitap sayısı.

    YanıtlaSil
  19. Teşekkürler umarım buradaki herkes için öyle olmuştur :)

    YanıtlaSil
  20. Okuduğun kitaplar çok güzel. Ben de böyle bir paylaşım yazmışım ama yayınlamamışım. Şimdi de çok geç oldu diye yayınlamıyorum. Öylece duruyor. Ben de ara vermiştim bloğa o yüzden her şey öylece yarım kalmıştı. Son bir aydır zorluyorum kendimi yazma konusunda. ilk başlarda zor geldi ama alışıyorum blog yazmaya. çok rahatlatıyor. Kafam dağılıyor burada. Hayatı kolaylaştırıyor.umarım paylaşımlarına devam edersin. merakla bekliyorum. listenden ise sadece " Yaşı Adam ve Deniz" i okumuşum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç de olsa farketmez ki bence başlık değişitirilir falan uydurulur bir şekilde :) Yazmak güzel ama zorlamamak lazım sadece kendimizi yüreklendirmek lazım :)

      Sil
  21. Okuduğun kitaplar çok güzel. Ben de böyle bir paylaşım yazmışım ama yayınlamamışım. Şimdi de çok geç oldu diye yayınlamıyorum. Öylece duruyor.

    YanıtlaSil