YUKARI ÇIK

Kaç Kişi Online

27 Mayıs 2016 Cuma

Emiralem Gezmesi 🍓




Bir ayı geçti Emiralem'i gezeli. Ama işte üşengeç ben anca yazıyorum. Şu aralar gezemiyorum zaten bari eski gezmelerimi yazayım dedim. Neden gezemiyorum ben de bilmiyorum. Evden çıkasım gelmiyor bir türlü. Gezmeye de üşeniyorum galiba artık. Bir de hadi gel gezelim diye dürten biri olmayınca evde takılıp bunalıma girmek daha cazip geliyor. Benim okulum bitti milletin sınavları yeni başlıyor. Haliyle herkes ders çalışıyor. Yanlış zamanlama!



İzmirli olanlar bilir Emiralem'i. Menemen ilçesine bağlı bir yerleşim yeridir. Çilekleriyle meşhurdur. Evime de bir saat uzaklıktadır. Benim gözümde dünyanın öbür ucunda yani. Yakın arkadaşım oraya taşınmış olmasa hayatta gitmeyeceğim bir yer. Zaten ne zaman çağırsa bir bahane bulup sen gel diyorum. Geçen ay çok ısrar ettii. Sen hiç gelmiyorsun ama bu sefer geleceksin dedi. Emir büyük yerden. 14 senedir arkadaşız. Onu kıracağıma kafamı kırarım daha iyi. 
Gittim kaldım bir gece arkadaşımda. İyi de oldu gezdik eğlendik. İkimize de değişiklik oldu. Bol bol da güldük. İkimiz bir araya gelince çok gülüyoruz yahu. Karnıma ağrılar giriyor o derece. Yakın bir zamanda görüşeceğiz yine. Gülme krizine az kaldı anlayacağınız. Çok gülüyoruz diyorum ama hani durduk yere de gülmüyoruz öyle. Başımıza komik bir şeyler geliyor hep. Biraz sakardır benim arkadaşım o yüzden hep malzeme çıkar bize. Ama bu son gittiğim zaman benim sakarlığım tuttu. Çamurda ayağım kaydı düştüm. Her yerim battı. Düşerken de bir elimle arkadaşımın eşarbına asılmışım. Yüzü gözü kapandı kızın. Önünü göremiyor diye az kalsın o da düşüyordu. Arkadaşımın kardeşiyse bizi izleyip gülerken düştü. Sonra bir tur da hep beraber güldük gözlerimizden yaşlar gelene kadar.

Dönüş yolunda çilek tarlalarına daldık. Allah affetsin her tarladan üç beş çilek yemişizdir. İzin alabileceğimiz birileri olsa izin alacağız da kimse yok ki. Biz de tek tarladan fazlaca yemek yerine her tarladan azar azar yemeyi daha insaflı bulduk. Ne kadar da düşünceliyiz değil mi? Yalnız o günden beri çilek yiyesim gelmiyor. (Tabii sen bir kilo çileği bir kerede ye ondan sonra çilek görünce kaçarsın 😟) 


Emiralemde bir dere var. Yola da taşmış. Biz de illa o yoldan karşıya geçeceğiz. İnsanlar arabayla motorla geçip gidiyor. Öyle geçmek kolay önemli olan yürüyerek geçmek dedik. Çıkardık ayakkabıları çorapları girdik suya. Az biraz tepindik suda. Sıcak havada çok iyi geldi ayaklarımıza. Sonra o ıslak ayaklarımıza çoraplarımızı giydirebilmek için beş dakika uğraştık. Gülü seven dikenine katlanıyor işte. Ya da katlanmaya çalışıyor diyelim. Bu arada yazı aralarına eklediğim çilekler çok hoş olmadı mı? Canınız çilek çekmiştir artık bu yazıdan sonra. Hadi koşun bir avuç çilek yiyin de gelin. Yeriniz varsa bir avuç da benim için yiyebilirsiniz.😀 Bol çilekli günler hepinize🍓

50 yorum:

  1. Ne güzel yermiş. Ve çilek... Ay ay... ❤

    YanıtlaSil
  2. Emiralem hiç duymadığım bir saklı cennetmiş.

    YanıtlaSil
  3. Emiralem hiç duymadım. menemen ilçesine bağlı bide. Gerçi onuda duymadım:) farklı bişiler öğrenmiş oldum.. iyi oldu.. bir nakarat şeklinde yazılması ve çileklerlede ayrılması fotolarlada zenginleştirilmesiyle okudukça okuyasaım geldi :)

    YanıtlaSil
  4. Emiraleme üşenmeden gidip çilek almıştık bir senesinde, eve gelip bir yıkadık, hepsi bembeyaz kaldı, doğru çöpe gitti. O zamandan beri yoldaki satıcılara kuşkuyla bakarım :)

    Çok keyifli bir kaçamak olmuş. Oh afiyet olsun çilekler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz yıkamadan yediğimiz için bilemeyeceğim orasını ama bir kere oldu diye bir daha olacak değil ya tekrar deneyin belki memnun kalırsınız :) Teşekkür ettim :)

      Sil
  5. Tarladan çilek yemek; çok şanslısın ;)

    YanıtlaSil
  6. Bunca yıldır İzmir'deyim ben hiç gitmedim. O taraflara yolumuz düşmüyor nedense...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da ters işte arkadaş vesilesiyle anca :)

      Sil
  7. İzmir'e hiç gitmedim. Hem de en yakın arkadaşım orada yaşıyor. Umarım bir gün yolum düşer. Tren yollarını hep sevmişimdir. Fotoğraf da çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşsün bence bir an önce. Tren yolculuğu yapın hatta :)

      Sil
  8. Bilmediğim bir yerdi Çilek varsa bende varım :)) gitmek lazım:)

    YanıtlaSil
  9. İzmirli olmadığımız için bilmiyoruz ama sayene görmüş kadar olduk :)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar.
    Böyle gezmeleri ben de çok severim. İzmir ilçeleriyle, köyleriyle kısaca her şeyiyle güzel bir yer. İzmir'in daha o kadar çok gezilecek görülecek ve bizlerle paylaşılacak yerleri vardır ki, ancak böyle gezmeler için tabi en başta zaman sonra da para lazım.

    Böyle gezme paylaşımlarını çok severim. Blog sayfalarında gördüğüm an hemen incelerim. İzmir'in Seferihisar ilçesini çok methediyorlar. Seferihisar için el değmedik bakir ilçelerden biri olarak bahsediliyor. Ne derece doğrudur bilmiyorum tabi. Sizin okulunuz nasıl bitti? Gerçekten çocuklar finalleri için okullarında.

    Bu güzel Emiralem paylaşımınız için teşekkür ederiz. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Para ve zamana ek olarak gezme isteği de olması lazım insanın içinde. Bana bir gelip bir gidiyor o istek. Geldiği zamanlarda gezdiğim yerleri elimden geldiğince paylaşmaya çalışacağım. Yazması da başkalarının bloglarında okuması da en az gezmesi kadar keyifli. Benim de pek bilgim yok ama doğru olması muhtemel. Benim okulum erken başladığı için erken bitti. Ben de teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sevgiler :)

      Sil
  11. çilek ve gülme krizi. hayat güzel yaaaa :)

    YanıtlaSil
  12. İzmire çok sık gidiyorum am ailk defa duydum burayı çok güzelmiş

    YanıtlaSil
  13. Tren yollarını seviyorum, içerisinden tren geçen yerleri daha da seviyorum.

    YanıtlaSil
  14. İnsanın gülme krizine görebileceği arkadaşları olması ne büyük şans. Daim olsun dostluğunuz. Çok da keyifli bir gezi olmuş, güzel yermiş Emiralem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayattaki en büyük şansım dostlarım gerçekten :) Tekrarlanması gerek o yüzden :)

      Sil
  15. Birlikte gülüyorsan hem de saçma şeylere hiç jaybetme onu. Biriyle Saçmalamayı çok özledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımı kaybetmediğim sürece onu da kaybetmem. Özlenir tabii :)

      Sil
  16. Düşe kalka iyi eğlenmişsiniz :D En güzelide insaflı şekilde her bahçeden birazcık çilek almak olmuş :) Bunu iyi akıl etmişsiniz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha evet düşerken ayrı kalkarken ayrı eğlendik. Bilemiyorum ne kadar iyi yaptık :)

      Sil
  17. İzmir'e hiç gitmedim :(( Ay o çilekleri de niye öyle koydun Naz insanın canı çekiyor ekrana yapışcam çok sevimliler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyur gel beklerim. Al senin olsun hepsi :)

      Sil
  18. böyle arkadaş gezmeleri olsun ki hep , hep mutlu olalım ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte arada bir bu gezmeler sayesinde mutlu oluyorum :)

      Sil
  19. Ne kadar güzel bir yermiş ve ne kadar eğlenmişsiniz :))

    YanıtlaSil
  20. Ozellikle ilk fotoğraf çok güzel, çilek tarlasınıda göresim geldi ama diğer çilekler kurtarmış olayi:) Yuzunüzden gülümseme eksik olmasin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işığıyla falan biraz oynadım güzel oldu :) Tarlayı çekmedim zaten malum o an yemeye odaklanmıştım sadece :) Aminn hepimiz için :)

      Sil
  21. çileği zaten severim çilek bahçesini hiç düşünemiyorum:)sevdiğin arkadaşının yanında olunca komik bir durum olmasına gerek yok çamura da düşsen eğlenirsin böyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gidin bakın o halde :) Hahaha aynen öyle oluyor mevzu yanındaki :)

      Sil
  22. Öncelikle fotoğraflara bayıldım sonra o güzelliğe çilek ben bir kiloda yesem akşam tekrar yerim herhalde aç gözlülük oluyor bu galiba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim aç gözlülük demeyelim çilek aşkı diyelim biz ona :)

      Sil
  23. ben de gezmek istiyorum çook oralarııı

    YanıtlaSil
  24. Tatlım merhaba, neden bilmiyorum ama yorumuna cevap veremiyorum son çare buradan yazayım dedim :) Ben o kapatıcıyı 17 TL'ye almıştım indirimden. Bu blogta çok hoş olmuş, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ettim canım benim öptüm ben de :)

      Sil